Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
"Tuš na papíře, 32,5 x 21,7 cm, rámováno, datace 1963, signováno vpravo dole Zívr 1963. Jeden z nejlépe hodnocených českých sochařů 20. stol., studoval Odbornou keramickou školu v Bechyni a poté UPŠ v Praze u H. Johnové a L. Drahoňovského. Ve své tvorbě volných, reliéfních a portrétních plastik prošel několika vývojovými obdobími - pozdním kubismem, surrealismem, gutfreundovským civilismem a symbolicky laděným spiritualismem. Ve třicátých letech Zívr operoval s lehkostí s tzv. principem náhodného setkání předmětů, z nichž sestavoval své uhrančivé kompozice s dramatickou atmosférou ohrožení. Známé je jeho ""Srdce inkognito"", kde se vrací ještě s dadaistickým pojetím čistého objektu, který je sestaven pouze z hotových prvků. Pro Zívra je typická fascinace smrti a asociace s organickými, přímo biologickými tvary, což potvrzuje také způsob adjustace - objekty uzavíral pod nahoře zaoblené skleněné kryty. Jeho vlastním objevem je technika muláže (kombinace přírod. materiálů a tekuté sádry). Poprvé vystavoval společně s novopackými rodáky a přáteli malířem F. Grossem a fotografem M. Hákem v prostorách D37. S nimi se stal členem Skupiny 42, která byla ovlivněna především kubismem, futurismem a konstruktivismem. Zívr byl jediným sochařem této skupiny a jeho tvorba blízce odrážela inspiraci skupiny životem města, městskou periférií a životem obyčejných pracujících lidí. Jeho pozdější díla neodrážela pouze jeho soudobé pocity, ale především jeho celoživotní zkušenosti a poznání sama sebe. Autor viz T 2/735, NEČVU 2/956."